Panaszkezelési szabályzat
Általános rendelkezések és meghatározások
A BETALOV, s.r.o. vállalat, Budova COV, Hollého 1854/9, 927 05 Šaľa székhellyel, Cégjegyzékszám: 36554855, Adóazonosító: 2021749653, ÁFA azonosító: SK2021749653, bejegyezve a Nagyszombati Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, Sro szakasz, ügyiratszám: 16363 / T (továbbá csak “BETALOV”),
A törvény előírásainak megfelelően készült ez a panasztételi eljárás. 250/2007. Sz. a fogyasztóvédelemről, módosítva (a továbbiakban: törvény), és olyan fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: áruk) vonatkozik, amelyekért a vevő jogai felelősek a garanciális időszakban elkövetett hibákért (továbbá csak „Panasz nyújtás“).
Az eladó olyan személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti tevékenysége vagy hivatása körében jár el, vagy az a személy, aki a nevében vagy helyében jár el.
A vevő fogyasztó, azaz olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége, foglalkoztatása vagy hivatása körében jár el. Olyan szervezetről van szó, amely az Eladóval szerződött az Áruk megvásárlására.
A panasz a BETALOV, s.r.o. társaság működésében, a BETALOV, s.r.o. néven vásárolt termék vagy szolgáltatás hibáinak felelősségének alkalmazását jelenti. A Szlovák Köztársaság területén vagy a vállalat online áruházában található.
A panaszkezelés a panasztételi eljárás megszüntetését jelenti a javított termék átadásával, a termék cseréjével, a vételár visszatérítésével, a termék árának ésszerű kedvezményével, a teljesítés átvételének írásos kérelmével vagy annak indokolt elutasításával.
A vevő termékpanaszt nyújthat be az eladóhoz. Ha a garanciakártyán meg van határozva a gyártó által a javítás elvégzésére felhatalmazott személy (kijelölt személy), aki közelebb van az eladóhoz vagy a vevőhöz, a vevő a kijelölt személynél érvénybe létesítheti a javítás jogát .
Az eladó felelős az áru hibáért, ha azt a vevő átveszi. Használt tárgyakért nem felelős a használatuk vagy kopásuk okozta hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített cikkek esetében nem felelős a hibáért, amelyért az alacsonyabb árban állapodtak meg. Ha a cikkek nem romlandók vagy használtak, az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek a garanciális időszak alatt az áru átvételét követően következnek be. (jótállás).
Jótállási feltételek
A jótállási időszak 24 hónap, használt termékeknél 12 hónap. A jótállási idő a vásárló által átvett termék elvételetől számítódik. A hibás felelősség jogait legkésőbb a termék vásárlását követő napon kell gyakorolni, különben a jogok elévülnek. Az eladó a vevőnek kiállított megerősített jótállási jegyen vagy a hirdetésben feltüntetve 24 hónapot meghaladó jótállást nyújthat, míg a jótállás feltételeit és terjedelmét a jótállási jegy tartalmazza. A szolgáltatások (javítás vagy módosítás) garanciális ideje 3 hónap. A garanciális idő a termék megrendelésre történő elkészítésére 24 hónap. Ha a felhasználás időtartama meg van jelölve az értékesített terméken, annak csomagolásán vagy a hozzá mellékelt utasításokon, akkor a jótállási idő nem ér véget ezen időszak lejárta előtt. A vásárlói státusszal nem rendelkező vevő esetében a jótállási idő 6 hónap.
A jótállás nem terjed ki az áru mechanikus károsítására a vevő részéről, az áru nem megfelelő használatára, ill. alkalmatlan körülmények, szakszerűtlen kezelés, az áruk gondozásának elhanyagolása, szakszerűtlen összeszerelés, az áruk helytelen kezelése és használata, az áruk helytelen kezelése, szakszerűtlen telepítés. Az ingyenes jótállási javítás joga a szakszerűtlen felszerelés, az áruk szakszerűtlen üzembe helyezése, az áruk szakszerűtlen kezelése vagy az árukban való bármilyen szakszerűtlen beavatkozás esetén is lejár a garanciális időszak alatt, a felhatalmazott személytől eltérő személy által.
Ugyanakkor az eladó fenntartja a jogot, hogy az ilyen árukért ne térítsen pénzt, és azt a jogot, hogy ne cserélje le más árura. Minden garanciális javítás ingyenes. A vevő köteles időben panaszt tenni egy termékhiba miatt. Panasz benyújtásakor a vevő köteles benyújtani az igényelt terméket, és benyújtani a panaszhoz szükséges összes dokumentumot.
A BETALOV vállalat vagy egy kijelölt személy köteles tájékoztatni a panaszt benyújtó vevőt a Polgári Törvénykönyv szerinti jogairól, és a vevő döntése alapján melyik jog közül a BETALOV köteles a panasz kezelésének módját haladéktalanul meghatározni, nehezebb esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a panasz keltétől számított 30 napon belül.
A BETALOV cég a panaszt azonnal kezeli, indokolt esetben a panaszt később lehet rendezni, de a berendezés a panasz keltétől számított 30 napnál tovább nem tarthat. A panaszkezelési határidő lejárta után a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől vagy joga van a terméket új termékre cserélni.
A Vevő a törvényben meghatározott esetekben jogosult elállni a szerződéstől. Az elállás az Eladóval szemben attól a pillanattól lép hatályba, amikor az írásbeli nyilatkozat a szerződésről be van nyújtva a vásárlónak. A szerződéstől való elállás esetén a szerződést a kezdetektől felmondják, és a felek kötelesek visszaküldeni mindazt, amit a szerződés alapján biztosítottak.
Az eladó az ügyfél kérésére írásbeli garanciát (jótállási igazolást) köteles nyújtani. Ha az ügy jellege ezt megengedi, elegendő garanciavállalási igazolás helyett egy adásvételi dokumentumot kiállíthat, amely tartalmazza a törvényben előírt összes követelményt.
A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az áru garanciális javítása miatt nem használhatta az árut.
Az áruk újra cseréje esetén a vevő megkapja a kicserélt árut tartalmazó okmányt. Bármely egyéb panaszt az eredeti szállítólevél és a panaszos dokumentum alapján tesznek. Áruk cseréje esetén a jótállási idő az új áruk átvételének napjától számítódik, de csak új áruk esetében.
Az a hibás helyzetre tekintendő felelősség joga, amelyre a jótállási idő vonatkozik, megszűnik, ha azokat nem a jótállási idő alatt gyakorolja.
Panaszkezelés
Ha az árunak van olyan hibája, amely eltávolítható, a vevőnek joga van szabadon, időben és megfelelően eltávolítani. Az eladó köteles a károsodást indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
A vevőnek azonban már nem szabad felhasználnia azt a terméket, amelyen hibát talált. A vásárlás után fellépő hibák esetén azokat a hiba felfedezésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a jótállási idő lejártáig fel kell jegyezni. A jótállási idő lejárta után a panasztétel joga lejár.
Az anyagra jellemző felhasználás nem minősül hibának. Nem hibásodásnak érthetendő, ha az eladott termék jellegéből következik, hogy élettartama rövidebb, mint a jótállási idő, és ha egy ilyen termék rendes használata esetén a garanciaidő lejárta előtt teljesen elhasználódott..
A hiba kiküszöbölése helyett a vevő kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részére vonatkozik, akkor az alkatrész cseréjét, ha az eladónak nem áll aránytalan költsége az áru ára miatt, ill. a hiba súlyossága miatt. A hiba megszüntetése helyett az eladó mindig kicserélheti a hibás terméket egy újra, ha ez nem okoz komoly nehézségeket a vevő számára. Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet orvosolni, és amely megakadályozza a termék hibátlan dologként való megfelelő használatát, a vevőnek joga van kicserélni az árut, vagy elállhat a szerződéstől. Ugyanezek a jogok a vevőre vonatkoznak a kijavítható hibák esetén, de ha a vevő nem tudja megfelelően használni az árut a hiba javítás utáni megismétlődése vagy nagyobb számú hiba miatt. Egyéb helyrehozhatatlan hibák esetén a vevő ésszerű kedvezményre jogosult a termék árában.
A hibás felelősségi jogok arra az eladóra vonatkoznak, akitől a terméket megvásárolták, az eladó weboldalán közzétett minta szerint megfelelően kitöltött írásbeli panasz elküldésével vagy személyesen benyújtásával, hibás áruval és garanciakártyával, vagy a vásárlás igazolásával az eladó nyilvántartásba vételével az iroda. I panaszeljárás pontja alapján. Az eladó nem köteles elfogadni a szállítmányt a vevőtől, ha annak átvételének feltétele a fizetés (utánvétel).
Abban az esetben, ha a Vevő gyakorolja jogát, és megköveteli az áru hibájának javítással történő megszüntetését, és a jótállási jegy az áruk garanciális javításának céljából megnevezi az Eladótól eltérő szervezetet, amelynek üzleti helye ugyanazon a helyen található mint az Eladó esetében, vagy a Vevőhöz közeli helyen szavatossági javításra a jótállási jegyben meghatározott szervezetnél.
Ha nem lehet garanciális javítást igényelni az eladótól eltérő szervnél, az eladó gondoskodik a jótállási javításról. A panasz kézhezvételének napján az eladó az áru reklamációjának kézhezvételekor kiállítja a vevőnek azt a dokumentumot, amelyben pontosan meg kell jelölnie az áru hibáit a 18. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban. A fogyasztóvédelmi törvény 5. -a. A panasz kezelése után az eladó e-mailben tájékoztatja a vevőt, és egyidejűleg a panasz kezeléséről írásbeli dokumentumot (panaszprotokoll) küld e-mailben vagy ajánlott levélben legkésőbb a reklamáció napjától számított 30 napon belül.
Ha a vevő a vásárlástól számított első 12 hónapban panaszt tett a termékkel kapcsolatban, az eladó a panaszt elutasítással csak szakmai megítélés alapján tudja kezelni; a szakmai értékelés eredményétől függetlenül nem kötelezi a vásárlót a szakmai értékelés költségeinek vagy a szakmai értékeléssel kapcsolatos egyéb költségek megfizetésére. Az eladó köteles a panasz elutasítását igazoló szakértői értékelés másolatát a vevőnek legkésőbb a panasz kezelésének napjától számított 14 napon belül átadni.
Ha a vevő a vásárlástól számított 12 hónap elteltével panaszt nyújtott be a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, az eladó a panasz kezeléséről szóló dokumentumban megadja, hogy a vevő kiknek küldheti el a terméket szakmai értékelés céljából. Ha a szakértői vélemény a vevőnek kedvez, akkor ismét panaszt nyújthat be; az eladó nem utasíthatja el az újra benyújtott panaszt. A szakértői értékelés költségeit, valamint az összes kapcsolódó, szándékosan felmerült költséget az eladó viseli. Az eladó köteles a panasz újbóli alkalmazásának napjától számított 14 napon belül megtéríteni a fogyasztónak a szakmai elbírálás során felmerült összes költséget, valamint az összes kapcsolódó költséget. A jótállási idő a szakmai értékelés során nem jár le.
Az eladó a panasz benyújtásakor köteles visszaigazolást adni a vevőnek. Ha a panaszt e-mailben nyújtják be, az eladó köteles a panasz megerősítését haladéktalanul eljuttatni a vevőhöz; ha a visszaigazolást nem lehet azonnal átadni, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panasz igazolásával együtt kell átadni; A követelés megerősítését nem kell benyújtani, ha a vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő igazolására.
Az eladó köteles a panaszt kezelni és a panasztételi eljárást az alábbi módok egyikével megszüntetni:
a) a megjavított termék átadásával,
b) termék cserével,
c) a termék vételárának visszaszolgáltatásával,
d) a termék árából kiszámított kedvezmény ár visszanyújtása,
e) a panaszbenyújtás ellenkezésének magyarázatával.
Panasz benyújtásakor az eladónak indokolt esetben meg kell határoznia a panasz kezelésének módját haladéktalanul vagy összetett esetekben legkésőbb a panasz keltétől számított 3 munkanapon belül, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás komplex műszaki értékelésére van szükség, legkésőbb a panasz keltétől számított 30 napon belül. A panasz kezelési módjának meghatározása után a panasz azonnal rendeződik, indokolt esetben a panasz később rendezhető; a panasz elintézése azonban a panasz keltétől számított 30 napnál tovább nem tarthat. A panaszkezelési határidő lejárta után a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.
A vevő jogosult a hibákért való felelősségből eredő jogok gyakorlásával kapcsolatban felmerülő szükséges költségek megtérítésére. Ez nem érinti a BETALOV kárának megtérítéséhez való jogot indokolatlan panasz esetén.
Az áru hibája miatt a vevőnek okozott kár megtérítését megfelelően kell bizonyítani.
Ha az ügyfél nem elégedett a panasz kezelésével, akkor a bíróságon keresztül gyakorolhatja jogát.
A jótállásos garancia nem vonatkozik a következő hibákra:
az áru mechanikai károsodása, amelyet a vevő a termék átvételénél követően okozott,
• az áruk felhasználása a gyártó utasításainak megsértésével,
• az áruk olyan körülmények között történő felhasználásával, amelyek nem felelnek meg annak a környezetnek, amelyre az árut szánták,
• szakszerűtlen beavatkozás az áruk gondozásának vagy gondozásának használatába vagy elhanyagolásába,
• túlzott terhelés ütközik az áruk dokumentációjában, az általános elvekben, a műszaki szabványokban vagy a Szlovák Köztársaságban hatályos biztonsági előírásokban meghatározott feltételekkel,
• a termék szállítása után miután a vevő azt átvette,
• víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy más természeti hatás által,
• a gyártó, a beszállító vagy a kereskedő által használtaktól eltérő alkatrészek használata,
• az áruk javítása vagy módosítása olyan személyek részéről, akik nem jogosultak garanciális javításokra,
• az anyagra vagy felhasználásra jellemző kopás.
Ha a vevő panaszkodik a fenti hibákra, a panaszt ésszerűen el lehet utasítani.
Záró rendelkezések
A BETALOV s.r.o. alkalmazottai kötelesek betartani az érvényes jogszabályokat, valamint a munkáltató belső szabályzatát, amelyek elvégzik és szabályozzák a panaszok befogadásának és kezelésének folyamatát.
A BETALOV tevékenységei a felügyeleti szerv ellenőrzése és felügyelete alá tartoznak, nevezetesen: a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, a Nyitrai Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Felügyelősége, Staničná 9, 949 01 Nitra.
Ez a panaszeljárás 2020.02.18-án válik érvényessé és hatályossá.